داوطلبان کنکور نزدیک است
 
ریاضیات
آموزش ریاضیات دبیرستان
درباره وبلاگ


جلوی من قدم بر ندار، شايد نتونم دنبالت بيام. پشت سرم راه نرو، شايد نتونم رهرو خوبی باشم. کنارم راه بيا و دوستم باش
نويسندگان
چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 1:30 ::  نويسنده : عادل نقدی

کنکور سراسری نزدیک ا ست

کنکور سراسری سال ۹۱ در روزهای پنجشنبه هشتم تیر، جمعه ۹ تیر و شنبه ۱۰ تیر ۹۱ برگزار می‌شود، اما برخی معتقدند شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون و تست‌زنی‌های شبانه‌روزی نه تنها شانس قبولی را افزایش نمی‌دهد، بلکه به فشاری بر خانواده‌ها برای تامین هزینه‌های کلان این کلاس‌ها تبدیل شده است. برخی کار‌شناسان امیدوارند تا حذف کنکور در سال ۹۳ بساط این موسسات را جمع کند.

هرچند که حتی برخی شاگرد اول‌های آزمون‌های سراسری سال‌های قبل هم مشتری این کلاس‌ها بوده‌اند.

اما گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که استفاده از شگردهای تبلیغی برای جذب داوطلبان کنکور، به‌ منظور شرکت در این کلاس‌ها افزایش یافته و با شعارهایی مانند صددرصد تضمینی می‌کوشند تا در آستانه کنکور بیشترین سود را از بازار بدون نظارت موسسات کنکور، به جیب خود جاری کنند.

از سوی دیگر، حذف کنکور هم به مقوله‌ای جنجالی تبدیل شده که جمعی از کار‌شناسان آن را غیرعملی و عده‌ای نیز آن را حتمی می‌دانند.

تنها دغدغه مجریان آزمون این است که حذف کنکور به انتخاب بی‌ضابطه دانشجو و افزایش سهم معیارهای سلیقه‌ای در گزینش دانشجو منجر شود.

این دغدغه می‌تواند سرعت پیدا کردن جایگزین برای کنکور را با موانعی روبه‌رو کند. به هر حال فرصت یک ماه مانده تا کنکور ۹۱ زمان مناسبی برای تمرین آمادگی روانی برای شرکت در بزرگ‌ترین ماراتن آموزشی کشور است.

روان‌شناسان به والدین توصیه می‌کنند که در فرصت باقیمانده به فرزندان خود القا کنید که ارزش تلاش آنان برای پیروزی در آزمون بیش از قبولی است و نیز به داوطلبان پیشنهاد می‌کنند تا برای آمادگی بیشتر در زمان اندک مانده به کنکور، سراغ مطالب جدید‌تر نروند و با خلاصه‌نویسی و مرور مطالب از زمان بیشترین استفاده را ببرند.



embed src="http://www.koowee.org/games/swf/bowman.swf" quality="high" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="300"> Begin ParsTools.com Jalali Calendar Code -->
موضوعات
پیوندهای روزانه


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 361
بازدید کل : 65344
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

خوش آمدید